Vill du lära dig mer om administration i företag och offentlig förvaltning? Undervisningen i ämnet administration syftar till att du utvecklar förmåga att planera och utföra administrativt arbete.
Kursen behandlar fördjupade kunskaper inom ämnet. Vi rekommenderar att du har erfarenhet av personaladministrativt arbete inom företag eller organisationer. Du arbetar med organisationsfrågor och rekrytering och upprättar anställningsförfarande samt introduktion för nyanställda. Du kommer att arbeta med personalekonomi, löner och personalkostnader. Dessutom ger kursen översikter om ledarskap och förändringsarbete. Den ska ge dig möjlighet att utveckla kunskaper om administrativa rutiner samt om dokumentutformning, organisation och arbetsformer i företag och i offentlig förvaltning. I ämnet ges du möjlighet att utveckla kunskaper i programhantering för att i yrkeslivet kunna utveckla rutiner och kommunikation i det administrativa arbetet samt planera och strukturera arbetet på ett effektivt och datasäkert sätt.
Välkommen till kursen Personaladministration!