Lämna feedback
14 februari, 2018

Vi söker en administratör till Stockholm

Sammanfattning

KOMMUN: STOCKHOLM | YRKE: ADMINISTRATIV ASSISTENT
31 mars 2018 | Heltid, Tillsvidare
Fast månads- vecko- eller timlön |1

Beskrivning av jobbet

Det finns många skäl till varför det är inspirerande och givande att arbeta hos oss på MoA Lärcentrum! Vi är det lilla värderingsstyrda företaget med hjärtat på rätt ställe och lever efter våra värderingar ”Hjärtligt – Inspirerande – Engagerande – Med kvalitet”. Vi har en stolthet över det vi gör, som är omvittnat hos våra elever och kunder. Vi är måna om vår teamkänsla och det är en självklarhet att vi har kul och trivs på vårt arbete!

Vi söker en administratör till MoA Lärcentrum!

Som administratör är du navet i verksamheten och du samarbetar med alla förekommande funktioner och personer. Datorn är ditt viktigaste arbetsverktyg men du ska också vara tydlig och korrekt i din kommunikation, såväl muntlig som skriftlig. Att administrera innebär att ta hand om och behandla olika slags ärenden, förfrågningar eller ansökningar.

Du behöver ha full kontroll över de avtal vi har med kommuner och andra kunder, likaså ha full kontroll över de administrativa system vi arbetar i: Alvis, Extens, Procapita, Open24, Hypernet, Freja, Fronter/It´s learning. Våra skolor är belägna på flera orter och du kan därför ha din arbetsdag förlagd på olika platser i Stockholmsområdet. Ditt arbete samordnas med övriga administratörer inom verksamheten.

Du kommer bland annat att: . Ha daglig elev, lärar- och kundkontakt vilket innebär hög leverans av service gentemot samtliga . Ansvara för inköp av kontorsmaterial, ta emot besökare, hålla i olika events. Du kommer också att vara kontaktperson gentemot städföretag, administrera kundregister, sköta beställningar av olika slag, och vid behov samarbeta med övriga administratörer på andra orter via Skype, fysiska möten eller konferenser . Lägga upp kurser i Alvis för de studerande och löpande säkerställa att alla administrativa deadlines följs . Säkerställa att olika system kopplar med varandra t.ex. Fronter och Alvis . Bistå eleverna i sina ansökningar till CSN . Ta fram rapporter/statistik som ska till SCB, företagsledning, kommuner, myndigheter m.fl. . Vara delaktig i schemaläggning . Uppdatera skolans hemsida tillsammans med IT-ansvarig . Ha ett nära samarbete med, samt vara ett administrativt stöd till skolans verksamhetschef . Hantera en variation av uppgifter som förekommer i den dagliga verksamheten som skapar den bästa arbetsmiljön för medarbetare och måluppfyllelse för eleverna.

Du behöver vara en ytterst flexibel och lösningsfokuserad person och förstå vikten av tillgänglighet och ett vänligt bemötande.

Vi arbetar som ett team vilket innebär att vi ser den stora nyttan av delaktighet och tanken om att göra saker tillsammans. Att du är serviceinriktad, har en hög integritet och personlig mognad är vidare egenskaper vi förutsätter att du har.

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administration eller en högskoleutbildning samt minst två års erfarenhet av administrativt arbete. Du förväntas ha god IT-vana och kunskap i Officepaketet. Språkligt kan du flytande svenska i tal och skrift. För tjänsten krävs även att du har kunskap och erfarenhet av att ha arbetat i de administrativa system som tidigare framgått i annonsen.

   Arbetslivserfarenhet

 Administrativ assistent: erfarenhet efterfrågas

Om lön

MoA Lärcentrum har kollektivavtal.

Om anställningsvillkor

I första hand heltid, deltid kan diskuteras. Vi tillämpar provanställning 6 månader.

Kontaktinformation

Kontaktpersoner

Karin Billsten, Verksamhetschef, 070-8103712karin.billsten@moa-larcentrum.se

Adress

Huddinge Konferenscenter AB, Patron Pehrs väg 3-5

Telefonnummer

010-207 06 01

Sök jobbet senast 31 mars 2018